donderdag 20 juni 2013

Triathlon Retie

Mijn Derde Triatlon van dit seizoen, zal dus in Retie zijn.
Ik heb getwijfeld als ik wel zou starten omdat  ik aan de voet en been gekwetst ben.
Dan toch maar besloten om wel te starten de osteopate had me ingetapet en zo zou ik de wedstrijd wel kunnen uit doen.
Vandaag waren er veel van onze eigen club daar, we waren met 5 vrouwen van onze club voor de 1/8ste
Het zwemgedeelte ligt altijd een heel stuk van de wissel 2 af, dus eerst alles klaar zetten aan de wissel voor het lopen en dan met de fiets richting kanaal, wat zes km is. het was mooi weer dus wel leuk om in groepje naar ginder te fietsen, eenmaal daar aangekomen en nog getwijfeld of ik in wetsuit zou zwemmen of niet.
Toch maar gekozen voor de wetsuit, dan richting start wandelen want dat is ook altijd een stukje wandelen in Retie.
Om 13 u werd het startschot gegeven en weg waren we, en weer zat ik in een groepje waar ik niet uit geraakte duwen,trekken stampen alles wat je u maar kon indenken, na een 200m dan toch eindelijk de plaats om fatsoenlijk te zwemmen.
Het zwemmen ging me goed af, dit was al goed voor het verdere verloop van de wedstrijd dacht ik. na 11 min kwam ik dan ook uit het water, mijn snelste zwemtijd tot nu toe, olé we gaan erop vooruit. De wissel duurde iets langer als anders had ik de indruk omdat we de wetsuit in de plastiek zak moesten steken en zien dat alles opgeruimd was, duurt altijd even voor ik mijn pak uit heb en dan ook nog eens opruimen. Dan de fiets op en beginnen aan 24 km fietsen, maar achteraf gebleken was het 26km wisten ze me te vertellen. Er stond redelijk wat wind, en na tien km begon ik serieus last te krijgen van mijn lies en mijn voet. Toch maar blijven door gaan, maar ik wist dat er al geen snelle fietstijd uit zou komen de benen wilde niet meer mee.
Al helemaal stik kapot aangekomen in de wissel  voor het lopen, die wissel ging dan wel weer heel vlot, maar met het vertrek van het lopen voelde ik al dit zit niet goed. Dacht even van het zal dadelijk wel los draaien maar het werd er alleen maar erger op. het lopen ging me van geen kanten heb zelf 3x maal moeten wandelen.
Helemaal kapot aangekomen aan de finish. En mijn besluit stat dus vast geen triatlon meer als ik gekwetst ben.
Ik had er even genoeg van en heb dan ook geen triatlons meer gepland tot 15 september in Mechelen, nu ga ik me volledig concentreren op de trainingen van Energylab om einde mei de Galibier op te lopen, weer een nieuwe uitdaging, maar nu nog paar dagen voet en lies laten genezen en dan terug stilaan opbouwen.

Geen opmerkingen: