zondag 17 maart 2013

Just for fun duathlon geel

Zoals de naam het al zegt mijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen is een feit, er werd op zaterdag 16 maart een just for fun duathlon georganiseerd door de laatstejaars studenten van de school in Geel, en vermits er iemand bij was, die ook bij onze Geelse triathlonclub is, was dit dus onze eerste wedstrijd om mee te starten.
Het werd dus 5,6km lopen 18,8km fietsen en terug 2,8km lopen.
We kwamen om iets voor 13 u ginder aan, en er bleek al veel volk op de parking te staan, op naar de inschrijving dan maar, daar kwam ik al veel mensen van de eigen club tegen en wat me ook op viel er waren wel een paar zeer goede atleten aanwezig, wat kwamen zei in godsnaam doen op een just for fun duathlon?????dus het zou het sterke concurrentie zijn. Voor mij geen ramp ik kan me toch niet meten aan die toppers dus ik maak er het beste van en probeer mijn eigen tijden te verbeteren, ik had thuis al met mijn man een reken sommetje gemaakt hoeveel ik over alles zou doen en daar ging ik proberen onder te blijven of gelijk,  dan wist ik toch al een beetje waar ik stond na 11 weken trainen.
Om twee uur klonk het start schot en weg waren we,  Ze schoten er als een pijl vandoor maar ik ging mijn eigen tempo proberen lopen want ik was al een beetje te hard mee gegaan in begin en dat zou ik me later bekopen het was tenslotte 5,6km. maar het ging me goed af en ik bleef mooi mijn zelfde tempo lopen, ik kwam dan ook 2min eerder binnen in de wissel als de voorop gestelde tijd, dan de fiets op dat was echt beuken tegen de wind de eerste ronde was een beetje tempo zoeken en op adem komen van mijn lopen, het fietsen viel me niet zo goed mee vond ik zelf, maar ik heb dan ook nog niet echt getraind op het fietsen als een beetje op de rollen rijden. op 42 min had ik de 18,8km afgelegd dat mag volgende keer beetje sneller met hopelijk dan ook minder wind., de wissels zijn trouwens ook vlot verlopen hopen dat het hele seizoen zo mag blijven. Het tweede loop gedeelte liep in de eerste 300m erg stroef en ik dacht dit komt niet goed, maar 1x goed weg vond ik mijn tempo ook wel vlug terug en kon zo blijven lopen en de man die de hele tijd voor me was zelfs inhalen, weer 1min sneller als verwacht, en dat was nu net mijn doel van de hele duathlon, blijven gaan en niet opgeven tot ik mijn doel behaald heb, en ondervinden dat ik het dus wel kan als ik het wil. positief denken is een sterk werkpunt voor dit jaar. Op 1u35 heb ik deze duathlon dus afgewerkt en ik mag content zijn voor de eerste wedstrijd van het seizoen. Op naar de volgende wedstrijden

Geen opmerkingen: