zaterdag 15 september 2012

Triathlon Balen

Vandaag mijn laatste triatlon van het seizoen in Balen mee gedaan.
Het voor gevoel zat al niet goed, dus dat beloofde.
Om 11uur dan richting Balen gereden, want ik wou mijn nichtje ook nog zien starten aan de Just For Fun.
Mezelf eerst gaan inschrijven, daar kwam ik al veel bekenden tegen die ook zouden mee doen aan de 1/8ste.
Het was warm vandaag en ik twijfelde dan ook of ik met of zonder wetsuit ging zwemmen, want het water was 21,3 graden dus best wel warm.
Onze start was om 13u, dus om kwart na twaalf alles beginnen klaar zetten in de wissel, daar begon de Ellende al, ik kreeg mijn fiets niet in de rekken gezet die waren te smal, dus moest mijn fiets goed vast duwen.
Dan toch maar wetsuit aangedaan en richting water wachten op de briefing, er waren met ontzettend veel starters dus dit beloofde in het water.
Ik had me redelijk vanachter gelegd in het water, want wilde echt wel uit die drukke wasmachine blijven.
Toch hielp dat niet veel want bij het vertrek een stoot van hier en daar, oooh wat haat ik dit.
Toen had ik dus ook al spijt dat ik mijn wetsuit had aangedaan, want ik zwem veel liever zonder en raar maar dat gaat me ook beter af.
Het zwemmen ging dus echt van geen kanten. Na 16min kwam ik uit het water, dan op naar de fiets,en daar begon de Ellende, ik kreeg mijn wetsuit niet uit, ik was zo duizelig als iets dus moest me ook zien recht te houden, toen ik dan toch éénmaal zo ver was, kreeg ik dus mijn fiets niet uit de rek, mijn band bleef gewoon vast zitten, ik zo boos als iets mijn voet op de houten rek gezet en trekken aan mijn fiets.
Helemaal opgejaagd ben ik dan op de fiets gesprongen, maar dat bolde ook al van geen kanten pffff afzien.
Terug in de wissel aangekomen na het fietsen wilde ik mijn fiets op mijn plaats gaan zetten, bleek dat mijn plaats al bezet was, er stond een andere fiets hoe is dit nu mogelijk, dus ik eindje terug om ander plaatsje te zoeken, maar dan moest ik weer terug naar mijn eigen plaats lopen om mijn schoenen aan te doen, maar die vond ik in eerste instantie niet, omdat iemand anders zijn wetsuit erop lag, amai wat een organisatie.
Dan uiteindelijk vertrokken met het lopen, ik moet zeker niet vertellen dat dit ook van geen kanten ging, onderweg zelf de neiging gehad om over te geven, dan maar even gewandeld en terug lopen, die vijf km was nog de hel. Maar ik ben nog niet als laatste aangekomen en heb het uitgedaan meer moest dat echt niet zijn deze keer.
Voor mij geen triatlon in Balen meer, het was een tegenvaller maar goed dat het einde seizoen was, en nu een tijdje rust en dan hier en daar eens een hardloopwedstrijd doen.
Tot de volgende.......

1 opmerking:

Wendy zei

hihi..wat kan een sportvrouw toch afzien :-)