dinsdag 15 mei 2012

triathlon Geel

Op naar de eerste individuele wedstrijd in Geel, er waren al enkele dagen geruchten dat het een duathlon zou worden i.p.v. een triatlon.
Ik dus echt hopen dat het zwemmen werd, want ik ben absoluut geen loper, en zeker geen twee maal.
Dus mijn ventje s'morgens eer we naar Geel vertrokken nog vlug eens op de site van de triatlon gekeken en ja ja het werd zwemmen. Joepie ik blij.
In geel aangekomen kwamen we al onmiddellijk veel bekende van de club tegen. sommige waren blij met het zwemmen andere hadden misschien iets liever gelopen.
de loopschoenen in de eerste wisselzone zetten en op naar de tweede wisselzone aan het kanaal.
Eric nam mijn heel materiaal mee zodat ik op het gemak met Kelly en Dorien kon losfietsen naar ginder.
Daar aangekomen alles op gemak klaar gemaakt en richting wisselzone,  en dan weer tijd om in de wetsuit te springen, dit gaat al een heel pak beter als vorig jaar de volhouder wint he.
Ondertussen kregen we van de speaker te horen dat het water ondertussen 15 graden was, oef toch al twee graden warmer als ik Doornik.
Twee min voor de start mochten we het water in brr beetje koud maar viel beter mee als in Doornik, blijkbaar went dat wel vlug zo koud water.
Het startschot werd gegeven en hup weg waren we, ik vertrokken als een kieken zonder kop en na dik 100 meter mocht ik al even stoppen met crawl zwemmen om even te bekomen van mijn te snelle start met de groep mee. Dit doe ik nooit meer amai ik dacht even van"haal me maar uit het water" beetje bekomen en daarna terug kunnen crawl zwemmen tot het einde, maar ik was niet tevreden van mijn tijd 14'12 veel te lang daar moet aan gewerkt worden.
Op naar de fiets dan, bij het vertrek kregen we al onmiddellijk een brug voorgeschoteld pfff. de wind kwam op het parcours precies van alle kanten. Van mijn fietsen ben ik tevreden. De wisselzone in voor het laatste onderdeel dan het lopen, mijn zwaarste klus maar het ging wel heel goed en kon een mooi tempo blijven lopen en sneller als verwacht. De tweede ronde was dan wel iets minder, maar deze keer content van mijn lopen.
IK had verwacht dat ik er twee uur over de triatlon ging doen maar heb de finish gehaald in 1u50 dus beter als ik zelf verwacht had.
De volgende op mijn programma ga ik zeker trager starten met zwemmen.

1 opmerking:

Steven zei

Mooie prestatie, Nancy, tof om je terug bezig te zien :)