woensdag 2 mei 2012

BK ploegentriathlon Doornik

Op de dag van de arbeid zijn we afgezakt naar Doornik om gaan mee te doen aan een ploegentriathlon.
Wij als dames van de triathlonclub GETC. Waren met twee ploegjes de A ploeg en de B ploeg waartoe ik behoorde. Kelly,Marjan en ik dan.
We hadden afgesproken aan de inschrijvingen. We kregen ook te horen dat het zwemmen in de steengroeve  wel zou doorgaan, het water was namelijk 13,5 graden, dus warm genoeg, alé warm is het verkeerde woord.
Om 13u16 zouden wij van start gaan , allemaal wel met een beetje zenuwen vooral de schrik om het koude water.
Op ons gemak de fiets in de wisselzone gaan zetten, wetsuit aangedaan en richting steengroeve want dit was 750m verwijderd van de wisselzone, dus uit het water komen was het wel nog stukje lopen tot aan de wissel.
we mochten te water gaan toen het aan ons was, amai ik moet zeker niet vertellen dat 13,5 graad echt wel koud is.
zwemmen tot aan de start en daar even wachten op het startsignaal en weg waren we, in begin had Kelly wat moeite om aan het water te wennen, maar daarna waren we op weg naar de finish met ijskoude voeten en handen, maar éénmaal aan het zwemmen was het wel te doen. het had me toch op de adem genomen en af en toe moest ik de twee dames van mijn team laten gaan. maar telkens kwam ik weer bij. oké onze 750m zat erop en nu richting wisselzone lopen een steil bergje naar boven dan nog eens trappen omhoog om zo in de wisselzone te geraken. Op naar het fietsgedeelte dit ging echt wel een heel stuk beter als het zwemmen, we draaide mooi rond en wisselde af en toe van positie zodat iedereen van ons drie even de kop nam. de 20km waren goed gegaan, terug de wisselzone binnen voor twee rondjes van 2,5km te lopen, oh wat zag ik hier tegenop vooral omdat ik al sinds paasmaandag met mijn knie sukkel en niet wist of ik het lopen wel tot een goed einde kon brengen, alé hup we waren weg en wonder bij wonder ik voelde geen pijn was het van de adrenaline of van de supporters die ons aanmoedigde blij als ik was volgde ik de dames zo goed als ik kon, want dit is echt wel mijn slechtste onderdeel. maar we hebben het er goed van afgebracht in een totaal tijd van 1u37'59" Heel content zijn we met deze tijd en volgend jaar gaan we zeker terug, maar dan hopelijk met iets warmer water.
Nu morgen toch maar eens naar de sportdokter eens zien wat die van de knie zegt. hopelijk geen stop want dit zou voor mij een ramp zijn.
Want Geel Here we comme.

Geen opmerkingen: