woensdag 11 april 2012

Ladies fun duathlon Herentals

Paasmaandag Mijn eerste wedstrijd zit erop, al was het dan niet het ideale weer om aan de duathlon deel te nemen toch ging ik ervoor, vooral om te kijken hoe het met mijn conditie gesteld is.
Na een korte briefing werd de start van het eerste loopgedeelte gegeven, we moesten 5km doen op onverharde ondergrond, nu leek het dus ook nog volledig in het bos te zijn, met een paar heuveltjes  en een paar singletracks, niet echt mijn ding en zeker niet om een snelle tijd neer te zetten. Ik had me voorgenomen om rustig te vertrekken, maar nee ik natuurlijk weer mee met als gevolg mij de eerste km het licht zo een beetje uitgelopen. Toch redelijk vlug bekomen dus op naar de volgende kilometers, het waren er uiteindelijk 5,2km deze had ik gedaan in 32min waar ik niet echt content over was, maar ja nadien gezien zo een parcours pffffff. Dan mijn wissel die verliep heel vlot en dan de fiets op voor 20km het waren 3 rondjes van 7km. Het fietsen ging me heel goed af, ondanks de motregen en de wind kwam ik goed vooruit, de eerste ronde zo een beetje in het wiel blijven hangen, maar dit ging me niet meer snel genoeg, dus moest ik er zelf vandoor en ik had onmiddellijk een lengte van zo'n 20 meter en dit is zo gebleven tot het einde. 41min op 20km niet slecht vind ik.
Terug de wisselzone in dit ging ook weer vlot, maar eenmaal de loopschoenen terug aan voelde ik mijn benen gewoon niet meer, het lopen werd afzien en dan duurt 2,5km lang.
Maar met de nodige aanmoediging van man en dochter ga je er dan toch weer voor.
Over het algemeen kan ik tevreden terug kijken op deze wedstrijd, maar er moet echt nog gewerkt worden aan dat lopen van me, dus werk aan de winkel.

Mijn volgende wedstrijd zal in Doornik de BK ploegentriathlon zijn, met drie starten en met drie aankomen en er mag tussen de eerste en de laatste maar 20sec zijn, dus dit word een uitdaging om naar uit te kijken.
En het zwemmen ligt me nu net iets meer dan 2x moeten lopen, dus geef mij maar triatlonnekes i.p.v. duathlon.
Tot de volgende.

1 opmerking:

Steven zei

Proficiat Nancy, de kop is eraf voor 2012! Mooie analyse van je eigen wedstrijd, ge zijt goe bezig :)