woensdag 5 oktober 2011

10 km Breda singelloop

Nu mijn project van Over De Streep voorbij is. Gaan we ons een beetje bezig houden in de winter met loopwedstrijden en winterduathlons.
Normaal gezien had  Stijn ons aangeraden om na de Zwintriathlon 3 weken voledige rust te nemen om zo ons lichaam te laten bekomen van het hele project.
Ik had aan Stijn gevraagd of ik toch nog een 10 km mocht lopen op 2 october omdat de dames van de atletiekclub waar ik trainster ben een schema hadden gevolgd om een 10km te lopen binnen het uur.
En ik had beloofd dat ik ook zou mee doen. Dus had ik na mijn 1/4de in Knokke maar 1 weekje rust genomen. Na die week ben ik goed ziek geworden en moest ik antibiotica nemen, ik denk dat mijn lichaam gewoon een beetje op was.
Dus heb ik met de dames maar  drie trainingen kunnen mee doen die zij op hun schema hadden staan.
Ik voelde me wel vlug terug beter maar het trainen ging van geen kanten, misschien had ik dan toch maar beter 3 weken rust genomen.
Op naar Breda dan,
Met heel weinig voorbereiding op de 10km zullen we wel zien hoe goed de conditie nog is.
Het was enorm warm om te lopen 28 graden en dan ook nog eens veel te weining drank posten voorzien voor zo een weer.
Met ons allen vertrokken, maar het groepje lag al vlug uit elkaar met drie waren ze weg want ze wilden aan 5'30" de km lopen, dat was voor ons te snel want dan zouden we ons opblazen, dus met drie bleven we de eerste drie km bij elkaar en we liepen aan een gemiddelde van 5'45" de km. de eerste kilometers vielen wel mee buiten de pijn aan mijn voet en scheen maar dat nemen we er wel bij.
Na drie km vertrok er nog stilaan eentje van bij ons in de groep, dus bleven we nog met twee over.
Met ons tweetjes hebben we dan verder gelopen aan het zelfde tempo, het zuchten en puffen begon stilaan erger te worden.
Na zes km heb ik dan tegen mijn maatje gezegd loop maar door, want mijn ademhaling was nog alles behalve goed, daar kwam dus mijn eerste keer wandelen, maar het zat er nog wel altijd in om onder dat uur aan te komen. Dus maar weer terug vertrokken met lopen en het was maar weer voor een kort stukje.
Denk dat ik mij in begin heb opgeblazen met aan dat tempo te vertrekken. zes km aan dat tempo oké maar geen Tien km.
Dus werd het lopen, wandelen, lopen. de laatste 2 km zag ik dan dat ik het toch niet meer haalde om binnen dat uur te fininschen dus heb ik het maar rustiger verder afgewerkt, voor mij was het ook geen doel om het binne het uur afgewerkt te krijgen.
Ben toch blij dat ik de 10 km uitgelopen heb en niet opgegeven heb want daar had ik tijdens het lopen ook wel eens aan gedacht, maarja waar zit je karakter dan hé.
Ben aangekomen in 1u 06'. vind op zich nog niet zo slecht om na zo een periode van over de streep toch nog  op deze tijd te eindigen en zonder voorbereiding en het ziek zijn voor af gaande.
Nu beetje rust nemen en dan op naar onze volgende uitdaging maar die staat nog niet vast.
Wel weet ik dat ik in de winter zeker ga bezig blijven met hardlopen om zeker niet teveel conditie te verliezen om er in de zomer terug in te kunnen vliegen op de 1/8ste triathlons.
Tot vlug

1 opmerking:

Steven zei

Blijven gaan hé! ;)