vrijdag 9 september 2011

1/4 de Generali Zwintriathlon

Mijn laatste doel van het project Over de streep was om een 1/4de triatlon uit te doen.
Deze Vond dus plaats in Knokke, de meest sfeervolle en leuke 1/4de triatlon schijnt.Dus vond onze trainer Stijn het een goed idee om aan deze triatlon deel te nemen om ons doel te kunnen verwezenlijken.
We hadden geluk dat we via de VTDL konden inschrijven, want anders is het heel moeilijk om er aan te kunnen deelnemen ik heb me laten vertellen dat het geheel op 4 min uitverkocht was dit jaar.

Dus mijn man en ik al de dag ervoor richting Knokke om daar een nachtje door te brengen, om zo minder stress te hebben s'morgens.
We waren goed op tijd in Knokke, dus daar nog beetje gaan loslopen en parcours beetje verkennen er stond een verschrikkelijke harde wind en dan daar ook nog eens regen bij, niet echt een weertje om aan een triatlon deel te nemen, maar ja we hadden nog een dagje he.
Na het inlopen, terug richting hotel voor droge kleren en dan iets zoeken om nog een laatste spaghetti te eten.
Na het eten zijn we dan richting sporthal gegaan om me al in te schrijven had ik die zorg ook al niet meer de dag zelf.
Het was er erg druk en ik moest me inschrijven in post 2, amai dat was de langste rij van allemaal en er waren tien inschrijf posten dus dat kon tellen.
Dan maar terug richting hotel om de beentje te laten rusten en alles rustig voor te bereiden voor de grote dag.


Ik heb altijd aan mezelf getwijfeld als ik dit wel zou kunnen, iedereen garandeerde me van je kan het wel, maar ik was wel degene die het zelf moest doen. Maar ik kreeg enorm veel Steun van mijn ventje en ik wou laten zien dat het me wel zou lukken. Ik kreeg de avond ervoor ook heel veel sms'jes binnen dat ik het goed moest doen en dat ze voor me gingen duimen, dat deed wel deugd weten dat er zoveel mensen aan je denken op dat moment, het zijn er teveel om allemaal persoonlijk te bedanken, dus bij deze al een dikke dank je wel.
Griet wil ik toch even bedanken met de bemoedigende woorden die ze me schreef, Ik had er enorm graag met ons vieren gestaan om deze klus af te werken, maar jammer genoeg heeft ze moeten afhaken.

S'morgens hadden we dan maar met ons drietjes afgesproken in de sporthal. Het was weer een blij weder zien jammer dat Odile weer in de prak lag met haar heup maar heel moedig dat ze toch wou starten,chapeau meid.
Op zich had ik niet zoveel stress als de andere wedstrijden raar maar waar. Op richting wisselzone van het fietsen naar het lopen dan maar. Daar de loopschoenen gaan klaar zetten en wachten tot we met z'n alle richting sluis vertrokken, amai dit was echt wel mega veel volk maar zonder problemen zijn we dan in sluis aangekomen.
Daar mochten we dan onze fiets gaan klaar zetten en ons na een tijdje in onze wetsuit laten glijden wat worden we daar handig in na een paar keer gedaan te hebben.
Het begon al vrij snel dat alle waves richting startplaats gingen.
de zenuwen begonnen iets meer te komen.
We stonden klaar om het water in te gaan het was niet al te druk, maar ik kreeg toch een stamp van hier en van daar bij het vertrek door schoolslag zwemsters ik had de ademhaling vrij snel onder controle en weg waren we voor 1000m zwemmen, richting boei was het wind op zwemmen en dat voel je wel maar het bleef vrij vlot gaan ik had er een goed gevoel bij, eenmaal rond de boei op terug weg moest ik toch een paar keer kijken hoe ver het nog was.

Ik kam uit het water op 28'12" wat ik niet slecht vind voor mijn eerste keer.

Dan richting wissel die verliep ook vrij vlot en op 2'50" verliet ik de wissel al voor te beginnen aan een loodzwaar fietsparcours van 45KM.
Het was 38km wind tegen op sommige momenten had ik echt het gevoel dat ik stil stond, maar ik had hier ook alweer een goed gevoel en fietste er op los, op zes km had ik mijn maatje Odile al ingehaald dit was me nog nooit eerder gebeurd, maar je zag aan haar dat ze de pijn moest verbijten en toch moedig verder doen.

Na 1u43' zat mijn fietsen erop, dit had ik zelf niet verwacht en zeker niet met de felle wind die er stond, dan krijg je toch even vleugels als alles zo goed gaat.

de tweede wissel was 6'48 dus wel heeeeeeel lang als ik dat zo op de uitslag lijst terug vind.

Maar nu kwam dus mijn ergste onderdeel het lopen en dan ook nog eens tien km op de dijk lopen,
Maar het vertrek ging redelijk vlot, Steven passeerde me en gaf me bergop zelf even een duwtje in de rug en de eerste vijf km heb ik dan ook goed kunnen afwerken maar dan nog eens die ronde doen pffffff het leek wel of er geen einde aan kwam.
Dan hoorde ik de speaker roepen dat er een dame ging finishen op 3u20' ik zat niet meer ver van de aankomstboog af en dacht in mijn eigen nu is alles zo goed verlopen de hele triatlon nu zou ik toch ook graag finishen binnen de 3u30' dus de laatste meters nog maar een tandje bij steken.

Ik ben uiteindelijk over de finish gekomen in een tijd van 3u29'44 dit was ongelooflijk mooi.
Nooit gedacht dat ik een 1/4de triatlon zou uit kunnen doen en dan ook nog eindigen binnen de 3u30' mijn seizoen kan niet mooier eindigen.

Het seizoen zit er dus op voor ons, ik heb er enorm van genoten, maar ook dikwijls moeten afzien.
Heel veel dank aan mijn gezin die me zo gesteund hebben in de periode van over de streep, Mijn karakter heeft er een enorme boost van gekregen ik ben niet meer zo vlug geneigd om iet op te geven.
Merci mijn medekandidaten voor de mooie momenten samen en de steun.ik ga jullie nooit vergeten..
Merci Stijn en de Vtdl voor de goede begeleiding.

4 opmerkingen:

Dillie zei

Topprestatie, je bent ongelofelijk gegroeid meid. Vooral in jezelf geloven en dan kan je alles bereiken wat je wil ;-)

kaat zei

Super super zeg ! En zie ne keer wat er in een jaar bereikt is ! Dat moet idd een boost geven ! Hup hup hup, 'ain't no mountain high enough' ... ge kunt het allemaal !
SUPER !

Steven zei

Knap gedaan!! Blijven in jezelf geloven ;)

Lissa zei

Go Nancy, kei goe bezig XD