maandag 4 juli 2011

3de triatlon Kortrijk zit erop

Zoals de titel het al laar weten, de 3de 1/8ste triatlon zit er ook al weer op.
Je kijkt er iedere keer weer zo naar uit, en dan is ook het weer zo voorbij, maar we genieten er iedere keer van, deze keer wel iets minder dan de vorige keren. ( last van de maag en mijn scheen ).

We hadden het nachtje ervoor doorgebracht in een hotel in de buurt, kwestie van geen stress te hebben om op zondagmorgen eventueel in de file te staan en minder vroeg te moeten vertrekken.
Om negen uur zijn we samen gekomen met de andere ODS'ers op de parking van de campus, Odile was er net voor ons, daarna kwamen
Griet en Steven ook aan, tof om de hele bende weer samen te hebben.
Na wat gebabbeld te hebben, zijn we dan met ons allen richting inschrijving vertrokken.
Na ingeschreven te hebben zijn we alles  klaar gaan zetten in onze tweede wissel,om ons daarna te begeven naar de stand van de VTDL om onze wieleruitrusting af te halen, en het mag gezegd worden het is heel mooi, op ons Trisuit is het nog eventjes wachten.

Daarna met ons alle richting kanaal vertrokken,was tenslotte 3,5km verwijderd van de aankomst en inschrijving en daar was dan ook onze eerste wissel.
ruim op tijd daar aangekomen en alles klaar gezet gelijk het hoort, we worden precies al heel soepel in die dingen doen,het word een routineklus.
Oke alles hangt en staat klaar, tijd om onze wetsuit aan  te trekken dit vlot ook al heel wat beter als in begin, en dan met de hulp van mijn man gaat dat heel vlot.
Klaar voor naar de start van het zwemmen te gaan nerveus zoals gewoonlijk en nu kwam er dan ook nog bij dat we samen met de mannen en trio's moesten starten, zoveel volk in het water dit gaat nooit goed komen dacht ik.
Even voor de start gegeven werd mochten we ons in het water begeven om tot aan de start boei te zwemmen amai wat een volk in dat water.
Ik had me redelijk vanachter opgesteld zodat ik niet teveel klappen en slagen zou krijgen met het vertrek.

Bam , daar was het startschot klaar voor 500m te zwemmen, het weg geraken uit het volk lukte me vrij goed en dan een gaatje vinden om me een weg te zoeken tussen al die zwemmers, de ademhaling onder controle krijgen lukt me ook al heel wat beter als vorige keren, in openwater zwemmen gaat echt wel wennen.
Na 12min kwam ik dan uit het water, waar ik tevreden mee ben, maar zou er toch nog graag paar min vanaf willen doen in de toekomst.

Op naar de wisselzone dan, zwembril af, badmuts af, wetsuit uitkrijgen en alles in zak steken, dan kom ik gelukkig zelf nog tot de conclusie dat ik alles in de verkeerde zak aan het stoppen was, oh dat was even vloeken alles er zo snel mogelijk terug uithalen en in de juiste zak deponeren,wat een tijd verlies.

Dan de fiets op, in begin zware benen, maar dat was vlug weg, tot ik natuurlijk de eerste heuvels of zeg maar bergjes tegen kwam, amai het parcour voor te fietsen vond ik de hel, ik doe al niet graag heuveltjes en hier was het dan ook de ene na de andere als je weet dat ik tegen 11,5 per uur naar boven aan het rijden was zegt dit genoeg he, en veel bergaf kwam er niet bij kijken, op de gewone stukken kon ik dan wel weer gemiddeld 35 km per uur rijden, maar dat was niet voor lang want het volgende heuveltje melde zich alweer aan. en dit alles met een maag die echt slecht aan voelde, had bijna niet durven drinken onderweg, bang dat ik moest stoppen om over te geven.
Ik had 42min nodig om dit zware parcour van 17,5 km af te werken.

de tweede wissel ging gelukkig een heel stuk beter, toch maar weer gekozen om zonder kousen te lopen, wat deze keer wel goed mee viel. de eerste looppas was alsof mijn benen niet mee wilde, maar kort daarna kwam ik erdoor en het lopen beviel me wel, zelfs een man kunnen inhalen oh wat een eer.
Het parcour voor te lopen was ook heel afwisselend zat ook een helling in en een stuk grindpad tussen het groen, het was goed voor 3,5 km en dat legde ik af in 19min22sec wat ik zelf dan weer niet slecht vond.

Mijn eindtijd werd geregistreerd op 1u18:06 dus alles samen niet slecht voor dit parcour.
Proficiat ook aan de medekandidaten, Odile,Griet en Steven jullie hebben dat weer fantastisch gedaan, op naar de volgende wedstrijd we hebben de smaak te pakken.
Voor onze wederhelften ook een dikke proficiat, mijn ventje voor de steun en het supporteren en het klaar maken van de fietsen, Cat voor de foto's maken supporteren ,en Sofie voor de aanmoedigingen vanop haar mooie fiets.

3 opmerkingen:

Steven zei

De 3e zit erop zoals je zegt, enkele maanden geleden had je dat niet gedacht hé ;) Geen last van de darmpjes vandaag? :p

Dillike zei

Toch weer knap gedaan zenne madam.
Ik heb nog aan u moeten denken zenne in de kleinste kamer... ;-)

kaat zei

Joepie, ik heb uwen website gevonden en dan nog wel gewoon door foto's te zoeken van de tria Kortrijk ! Super goed gedaan meid ! En amai ge kunt nogal fietsen ! Zoef was dat en daar vloog ge voorbij aan mij en werd de blauwe stip altijd maar kleiner !
Graag tot nog es !