zaterdag 23 april 2011

Parcour verkenning

Vandaag met de ODS'ers en Andere sportieve dames en heren het parcour gaan verkennen van de triatlon van Geel die op 8mei plaats vind.
Op ons schema stond toch een fietstocht van 40km dus hebben we die maar in groep afgewerkt.
We waren met z'n achten, een mooie groep ook al kende ik in het begin alleen maar griet en odille, maar dat kwam vlug los door eens naast iedereen te gaan fietsen beetje afwisselen van positie en zo aan de babbel komen met de andere.
Er fietste zelfs een dame met ons mee die in Bree woonde waar ik van afkomstig ben, toch raar hoe je elkaar kan ontmoeten he.
Het tempo lag hoger als wat ik zelf gemiddeld fiets, dus het was een uitdaging voor mij om mee te gaan.
Natuurlijk ben ik er nu achter gekomen dat in groep fietsen heel wat gemakkelijker is dan alleen te gaan fietsen. Beetje uit de wind gaan zitten en bijna aan de andere zijn wil hangen leuke tactieken moet ik zeggen om het jezelf een beetje gemakkelijker te maken als je even een dipje hebt.
We hebben in totaal 47,5km gedaan op 1u48 is toch al mooi vind ik zelf.
Ik was dan ook meer als tevreden dat ik het mee gefietst heb.
Daarna trokken we onze loopkleren aan en reden we richting Zilvermeer in Mol om onze blote voetenloop te doen.
Daar aangekomen hadden we allemaal zo even een dipje van,moet dit nu echt in dat warme weer.
Griet en ik liepen al even met sterre ( dochtertje ) en het neefje van Griet ( Arthur ) mee,omdat ze gingen mee doen aan de blote voete kinderloop. Zo hadden wij dan ook al ingelopen zoals op schema stond.
Bleek dat het een heel deel zwaarder was als dat we verwacht hadden en dan nog eens die brandende zon PFFFFF.
Maar de kids hebben het er prachtig vanaf gebracht.
Om 15 uur was het dan de beurt aan ons, heel rustig vertrokken maar 400m in de zand lijkt wel 4km, toch maar rustig verder gedaan, oei mijn voet zakt weg, ai een kramp in mijn kuit, oh wat is dit afzien.
aangekomen maar dit kon je geen lopen meer noemen.
Daarna nog even met de dochter in het koude water van het zilvermeer, oh wat deed dit deugd.
Alles bij elkaar een heel leuke dag met veel training kilometers, als je het zo kan combineren is het natuurlijk altijd leuk, en dan nog nieuwe mensen ontmoet.
Op naar de volgende wedstrijd volgende week.

2 opmerkingen:

Dillie zei

Knap gedaan dat fietsen. Je ziet dat je't kan he!!

Steven zei

Da's al een duathlon die je achter de rug hebt, nu het zwemmen er nog bij ;))