zondag 20 maart 2011

2de samenkomst van de ODS'ERS

Vandaag 19 maart stond onze tweede samenkomst met de over de strepers op het programma.
Opnieuw afgesproken aan het Sportkot te Leuven.
Beetje zenuwachtig naar ginder vertrokken, want vandaag vonden de conditie testen plaats.
Wat er ons juist te wachten stond wisten we toen nog niet.
Eenmaal terug de andere Ods'ers ontmoet viel de spanning zo een beetje weg.
Jammer dat mede kandidate Griet niet kon meedoen aan de testen vanwege een oorontsteking, maar ik vind het dan toch nog knap van haar dat ze ons mentaal komt ondersteunen. En mooie foto's komt schieten.
Dank daar voor hé Griet :)
Na even gebabbeld te hebben gingen we het zwembad in, om dan van onze trainer Stijn te vernemen wat er op het programma stond kwa testen.
We mochten eerst rustig 150m inzwemmen dan 2x75m,Daarna was het dus tijd voor onze test.
Odille en ik kregen een test van 20' voorgeschoteld, Steven mocht er 30' van maken, oef was ik even blij dat het er maar 20' waren.
Iedere 5min liet Stijn een kegel naar de bodem vallen zodat wij wisten hoelang we al bezig waren.
Ik kreeg de goede raad om niet te vlug te starten zodat we zeker de 20' zouden halen zonder te stoppen.
Dus zo gezegd zo gedaan, het ging vlotter als verwacht, maar als ik me even niet concentreerde op mijn zwemstijl, bogon ik te slaan met mijn armen,en dat was niet te bedoeling maar dan riep Stijn me wel ter orde vanop de kant. Dus terug concentreren op de bekkenrol en de armen, en je voelt dan inderdaad dat het een stuk vlotter gaat.
Mijn Twintig minuten heb ik dus kunnen afmaken en de Trainer in ikzelf waren content, beetje tips mee gekregen waar ik nog echt op moet letten, vooral dus die bekkenrol.
Na het zwemmen heel even bij elkaar gaan zitten om de wedstrijden te bespreken en daarna richting piste voor onze looptest.
Eerst de opwarming 3 rondjes rond de piste op een heel rustig tempo.
Daarna kregen we de uitleg van onze test.
Voor mij hield die test dus in 5x800m maar ieder keer iets sneller afwerken. Iedere keer als we een 800 gedaan hadden moesten we onze tijd doorgeven aan stijn en de hartslag, dan kregen we 1'rust en moesten we opnieuw onze hartslag door geven en vertekken. Zo dus vijf maal. En ik moet zeggen na dat 5 x iedere keer iets sneller te moeten doen ga je dat toch wel voelen.
Maar dit was nog niet alles, want vlak erna volgde dus een 1000 maximaal.
Stijn had nog zo gezegd om niet alles te geven in het begin, maar dat is moeilijk he als je maximaal wil lopen,
dus na 400m kreeg ik even een dipje,maar mijn mede collega's en stijn moedigde me goed aan,En ik ging goed door om te eindigen op een 1000 in een tijd die ik nog nooit gelopen had ,zelf 1' onder mijn tijd die ik normaal loop op een 1000,dus je kan wel denken hoe fier ik was op mezelf. ondertussen was sofie dus ook op de looppiste aangekomen, zei kwam vandaag intervieuw afnemen van ons allemaal.
Na onze 1000m voluit moesten we 3min blijven stil staan om te zien hoe snel onze hartslag zakt, als deze binnen de 3min terug is, aan de hartslag die je had voor je aan de 1000 begon dan is je basisconditie goed.
Dus dit was ook weer dik in orde voor mij.
Na wat uitgelopen te hebben, gingen we richting taverne om iets te drinken en de intervieuw's te laten afnemen
Een heel vlotte babbel gehad met sofie, benieuwd wat ze van ons interview gaat maken, over drie maanden word het in de STOP&GO gepubliciteerd.
Stijn heeft ons dan ook nog even geleerd hoe we een band moeten vervangen als we lek rijden.
Handig om te weten,maar het dan ook nog kunnen uitvoeren, dus maar hopen dat we nooit lek rijden.
Ons dagje is dus weeral vlot verlopen, en vlug om geweest maar wat wil je met zo een toffe bende.
Zelf sofie haalde aan dat we een hechte groep waren.
Nu op naar het volgende schema en onze eerste wedstrijden.
Tot schrijfs  :)

3 opmerkingen:

Griet zei

Goe gedaan gisteren hé Nancy..!! You go girl..
Nog goe trainen, en tot binnenkort op de blote voetenloop en daarna op 1 mei TNF Challenge Trail run he... Allen daarheen om te supporteren !!

Greetz x

Dillie zei

Mooie resultaten behaald meid. Doe zo verder :-) En tot de 23ste vermoedelijk :-)
x

Steven zei

Niet plooien hé Nancy, ge zijt goed vertrokken :)) We staan achter u dus keep the spirit up!! :)